Яворських Аріна

Чек-ліст вдалого тексту

Важливість вдалого тексту знають всі, хто пишуть пости. І не тільки пости. 🙂

Але як визначити, що текст вдалий? Просто. Він повинен бути зрозумілим … Так мені говорили, коли я тільки почала працювати спічрайтером. І я писала. Писала багато і, як мені здавалося, зрозуміло.

Але часто моє «зрозуміло» було більше «гарно». Довелося багато пройти, щоб усвідомити правила вдалого тексту. І головне з них: важлива не форма, а суть!

 Мій короткий чек-ліст: 

  1. Без води. У людей немає часу читати зайве. «Вода» – це епітети, порівняння, загальні слова. Для художнього тексту – це важливо. Для інших – немає. 
  1. Скорочуйте, по можливості, пропозиції. Якщо є слово «який», то значить пропозицію можна розбити на два. 
  1. Правда – сильніше. Якщо у вас є язик, то можна пояснити що завгодно. або ж не брешіть, а просто нормально розкажіть свою позицію. 
  1. Не «прикрашайте» текст загальними словами: елітний, розкішний, дорогий, успішний. У кожного ці слова мають своє значення. Комусь Туреччина – це дорого, а хтось живе на Мальдівах. Комусь 10 000 грн на місяць – це багато, а хтось стільки витрачає на салон … все відносно! 
  1. Факти сильніше, ніж гарні слова.

Приклад: 

  1. Люди – меркантильні. 

або 

  1. У пошуковику Гугл запитів «як заробити грошей?» більше, ніж «як стати щасливим?» 

Що змушує Вас задуматися більше: 1 або 2 варіант? 

  1. Включати в текст приклади з історії, літератури, життєвих ситуацій. 
  1. Моє улюблене: від простого до складного, а не навпаки) 

І наостанок – секретний секрет з практики. Дуже простий, але підвищує охоплення на 20-30%. Чи готові? Це заголовок. Пишіть цікаві заголовки до Ваших постів розміром в 3-4 слова.

Ілюстрація до тексту: картина “Романчик”, авторка Корнієнко Оксана.