WP_Post Object ( [ID] => 1215 [post_author] => 1 [post_date] => 2019-08-02 14:48:08 [post_date_gmt] => 2019-08-02 11:48:08 [post_content] => [post_title] => САЧЕНКО ОЛЕНА [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sachenko-olena [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2019-08-23 16:06:44 [post_modified_gmt] => 2019-08-23 13:06:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 157 [guid] => https://ww.ua/?post_type=authors&p=1215 [menu_order] => 18 [post_type] => authors [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )
БІЛЯ ПОЛОТНА
Щоразу, стоячи перед чистим полотном на мольберті, я боюся… навіть маючи багаторічний досвід живописця і до деталей продуманий і пророблений ескіз, я боюся…
Це не той страх, який паралізує волю, це як коли ти стоїш перед дверима, за якими є щось настільки несподіване, і настільки інше, що змушує тебе заздалегідь боятися і хвилюватися. Це як визнання в любові, як стрибок у невідомість.
Та містерія, яка потім розгорнеться на площині полотна, навіть якщо виконується по задуманому ескізу, буде давати тобі знаки і підказки, направляти тебе, залучати до свого танцю і в свою гру. Тебе веде, ти азартна, палаюча. Ти продовження тієї мелодії, яка звучить у тебе всередині: палітра перетворюється в звуки і починає звучати в унісон твоєму серцю. І кожен дотик до полотна викликає відчуття того, що ти не накладаєш барвистий шар, а стираєш якісь просторово-часові шари, за якими прихована інша краса, інша реальність.
Нетерпіння підганяє тебе – нетерпіння побачити те, що відкриється. Нетерпіння – не означає квапливість. Квапливість народжує тільки недбалість. А тут ти повинен балансувати, як канатоходець, чуйно реагуючи на найменші коливання канату, як дельтапланерист, що ловить висхідні потоки.
Я не люблю слово «художниця». Професія художник не знає статі, все відносно… коли ти стоїш перед полотном, ти не є чоловік або жінка, ти – провідник струмів і звучань. Ти – струна, і ти повинен бути точно налаштований на внутрішній камертон. І у тебе немає права на фальш, інакше виражене тобою не змусить звучати серця інших, не народить в них нові Почуття і Красу.
У знаменитій кінострічці «Храм» є фінальний епізод – старенька жінка звертається до головної героїні:
– Скажіть, а ця дорога веде до храму?
– Ні, шановна, – відповідає літній жінці головна героїня, – ця дорога нікуди не веде.
Старенька знизує плечима:
– Якщо ця дорога не веде до храму, то навіщо вона взагалі потрібна?
Ілюстрація до тексту: картина «Метахимия», авторка Саченко Олена