Яворських Аріна

PR і сім смертних гріхів

Найсильніша комунікаційна стратегія будується на емоціях, інстинктах і … гріхах.

Нагадаю їх список:

Агресія 

Хтивість 

Заздрість

Гординя

Обжерливість 

Жадібність

Лінь.

Але не все так однозначно.

На другому курсі юридичного факультету у нас було завдання: виступити з виправдовувальною промовою. Але кого конкретно треба було захищати – не уточнили. Ось я і вирішила побути Адвокатом диявола і виправдати 7 смертних гріхів. Упустимо момент подиву професора, але суть така: мені довелося підняти тонну літератури і я знайшла багато робіт психологів, які доводили, що всі гріхи – це людські інстинкти, без яких ми б не вижили. Наприклад, хіть. Якби печерна людина дбала про сексуальні норми моралі, то ми б давно вимерли, як вид. Або жадібність. Тобто бажання зберегти своє і отримати ще більше. Уявляю ту ж печерну людину, яка вбила мамонта і, замість перетворення його в запаси для виживання, роздав усім бажаючим.

Або агресія. Самка печерної людини була б «щаслива» мати чоловіка, який не вбиває тварин, щоб вижити, і не б’ється за їх кров.

Як розумієте, вижити без гріхів у людства не було шансів!

 Але якщо піти далі, – сучасна людина так само керується інстинктами. Наприклад, хіть. Рекламщики використовують хіть наліво і направо: напівголі красуні рекламують то спиртне, то будівельні матеріали.

А людська жадібність – одна з центральних муз маркетолога. Щоб були знижки! Амінь.

У PR свій грішок. І це ніщо інше, як пані Гординя, вона ж Марнославство.

Хороший піарник – це професіонал з двома обов’язковими особистісними якостями:

  • впевнений в собі, щоб подобатись людям,
  • пишається своїм продуктом, щоб щиро про нього розповідати

 Хтось назве це гординею. Але на жаль, без цих 2-х факторів він не зможе правильно налагодити зв’язки з аудиторією.

До речі, так само можна вичислити хорошого маркетолога: він любить знижки. Хто з вас скуповував в чорну п’ятницю більше 2 одиниць одного товару? Чим більше купили, тим кращий Ви маркетолог.

З рекламщиками теж саме: беріть на роботу найсексуальніших і не прогадаєте.

Але повернемося до PR.

Персональний бренд – це багато в чому гра на марнославстві. Але ось тільки неякісний персональний бренд буде будуватися на порожнечі і вигадках. Приклад: людина називає себе один з топових журналістів / менеджерів / PR і так далі за професіями. А чим це підкріплено? Або експерт ринку. Чим доведете, що експерт?

Виноска від автора:

«Топовий» означає входить в верхні рядки об’єктивних рейтингів. Ви виділи ці рейтинги?

Експерт. Після тривалого аналізу цього статусу, я для себе виділила простий критерій: ця особа, у якої консультуються фахівці цієї ж області. Якщо людина консультує людей не зі своєї області, то він не є експертом, а фахівець. Тобто якщо Ви юрист з питань сімейного права і до Вас звертаються інші юристи з питань сімейного права за порадою, то вітаю! Ви експерт!

Це був приклад того, як часто люди намагаються приписати собі більше заслуг, ніж мають. А це якраз приклад марнославства!

Порада: проведіть аналіз своєї самопрезентації. Кожне слово, що в ній є, прогугліть. Навіть якщо знаєте, що воно означає. Запевняю, будете здивовані. Якщо все сходиться, відмінно. Якщо ні, то підберіть властиві вам характеристики. І вже тільки потім можете приправити їх маленькою щіпкою марнославства. 🙂

 

Ілюстрація до тексту: картина “Новые туфельки”, авторка Корнієнко Оксана.